Στο ΕΣΡ και τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προσέφυγε ο Κώστας
Βαξεβάνης ζητώντας από τα μέλη να παρέμβουν προκειμένου να μπει η
σήμανση τηλεμάρκετινγκ στις εκπομπές του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου οι
οποίες προωθούν την πώληση γιλέκων. Η επιστολή είναι η εξής:
Προς Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ)
Από το 2011, ο δημοσιογράφος Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, προωθεί στην εκπομπή του Κίτρινος Τύπος (αυτή την περίοδο στο κανάλι EXTRA 3) προϊόντα τα οποία αποκαλεί «νανοτεχνολογίας», χρησιμοποιώντας την ιδιότητά του ως δημοσιογράφου και λειτουργώντας παραπλανητικά.
Πέρα από τα θέματα δεοντολογίας τα οποία οφείλει να εξετάσει η ΕΣΗΕΑ, το βασικό θέμα είναι πως μια ενημερωτική εκπομπή, με το πρόσχημα της ενημέρωσης και με την συμμετοχή του παρουσιαστή της, χρησιμοποιεί την πεποίθηση του τηλεθεατή πως ό,τι προβάλλεται είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας, για να πραγματοποιήσει ουσιαστικά τηλεπωλήσεις.
Η εταιρεία ΒΙΟΤΕΚ η οποία προωθεί τα προϊόντα αυτά στην Ελλάδα, ιδιοκτησίας Αδελφών Ψιψίκα, στεγάζεται στο 17ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου, στα κτήρια συμφερόντων του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου.
Επίσης το site του δημοσιογράφου zougla.gr (στεγάζεται στο ίδιο κτήριο) που λειτουργεί ηλεκτρονικό κατάστημα για την πώληση των «νανογιλέκων».
Είναι προφανές πως η εκπομπή του Τριανταφυλλόπουλου λειτουργεί ως telemarkenting αυτών των προϊόντων. Η προώθηση των προϊόντων εξάλλου όχι μόνο εμφανίζεται απατηλά ως ενημέρωση αλλά δεν γνωστοποιεί μέσω ενδείξεων πως τα υπό πώληση προϊόντα που στην εκπομπή εμφανίζονται ως θαυματουργά, δεν αποτελούν ιατρική θεραπεία ούτε και μπορούν να αντικαταστήσουν οποιαδήποτε άλλη θεραπεία.
Ζητώ να εξετάσετε την υπόθεση, για την οποία πιστεύω ότι προκύπτουν θέματα νομικής φύσης και παραπλάνησης του κοινού. Επίσης να απαιτήσετε στην εκπομπή να μπει η ένδειξη «εκπομπή τηλεπωλήσεων» που θα αποδίδει τον πραγματικό χαρακτήρα της προκειμένου να μην εξαπατάται το κοινό.
Με τιμή
Κώστας Βαξεβάνης
Δημοσιογράφος
πηγή: koutipandoras.gr
Από το 2011, ο δημοσιογράφος Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, προωθεί στην εκπομπή του Κίτρινος Τύπος (αυτή την περίοδο στο κανάλι EXTRA 3) προϊόντα τα οποία αποκαλεί «νανοτεχνολογίας», χρησιμοποιώντας την ιδιότητά του ως δημοσιογράφου και λειτουργώντας παραπλανητικά.
Πέρα από τα θέματα δεοντολογίας τα οποία οφείλει να εξετάσει η ΕΣΗΕΑ, το βασικό θέμα είναι πως μια ενημερωτική εκπομπή, με το πρόσχημα της ενημέρωσης και με την συμμετοχή του παρουσιαστή της, χρησιμοποιεί την πεποίθηση του τηλεθεατή πως ό,τι προβάλλεται είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας, για να πραγματοποιήσει ουσιαστικά τηλεπωλήσεις.
Η εταιρεία ΒΙΟΤΕΚ η οποία προωθεί τα προϊόντα αυτά στην Ελλάδα, ιδιοκτησίας Αδελφών Ψιψίκα, στεγάζεται στο 17ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου, στα κτήρια συμφερόντων του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου.
Επίσης το site του δημοσιογράφου zougla.gr (στεγάζεται στο ίδιο κτήριο) που λειτουργεί ηλεκτρονικό κατάστημα για την πώληση των «νανογιλέκων».
Είναι προφανές πως η εκπομπή του Τριανταφυλλόπουλου λειτουργεί ως telemarkenting αυτών των προϊόντων. Η προώθηση των προϊόντων εξάλλου όχι μόνο εμφανίζεται απατηλά ως ενημέρωση αλλά δεν γνωστοποιεί μέσω ενδείξεων πως τα υπό πώληση προϊόντα που στην εκπομπή εμφανίζονται ως θαυματουργά, δεν αποτελούν ιατρική θεραπεία ούτε και μπορούν να αντικαταστήσουν οποιαδήποτε άλλη θεραπεία.
Ζητώ να εξετάσετε την υπόθεση, για την οποία πιστεύω ότι προκύπτουν θέματα νομικής φύσης και παραπλάνησης του κοινού. Επίσης να απαιτήσετε στην εκπομπή να μπει η ένδειξη «εκπομπή τηλεπωλήσεων» που θα αποδίδει τον πραγματικό χαρακτήρα της προκειμένου να μην εξαπατάται το κοινό.
Με τιμή
Κώστας Βαξεβάνης
Δημοσιογράφος
πηγή: koutipandoras.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια σας στα Ελληνικά και οχι σε greeklish.